برای استفاده مربیان تلاشگر، معلمان بزرگوار و آحاد مردم در انواع سایت ها و وبلاگ ها
درباره من
با سلام و احترام
معلم ابتدایی در استان اردبیل هستم.
سه چیز را با احتیاط بردار:قدم،قلم،قسم.
سه چیز را پاک نگهدار: جسم،لباس،خیال.
از سه چیز کار بکش: عقل،همت،صبر.
از سه چیز خود را نگهدار: افسوس،فریاد،نفرین کردن.
سه چیز را آلوده نکن: قلب،زبان،چشم.
اما سه چیز را هیچگاه و هیچوقت فراموش نکن: خدا،مرگ و دوست خوب.
ادامه...
با سلام وخسته نباشید : از مطالب بسیار جالب شما که در مورد خرد جمعی نوشته شده بود وقبلا نیز از شما شنید ه بودم با اجازه شما برداشته شد . دست شما درد نکند . ممنون وسپاسگزارم .تریوه
استاد عزیز شما نمی خواهید همگام با تغییر جدید در ارزشیابی توصیفی تغییری در مطالب خود بدهید بخصوص در مورد ایین نامه و ....جسارت منو ببخشید . جهت اگاهی خودم استاد عزیز
با سلام و عرض ادب . از نقد بسیار خوبت تشکر و قدردانی می کنم راست می گویید مدتی است به طور دقیق نمی توانم به وبلاگ بپردازم.دوباره از حسن نیت و توجه حضرتعالی تشکر می کنم.
سلام استاد عزیز در صورت صلاحدید در سایت خودتون قرار بدید .
روش چند حسی فرنالد
فرنالد رویکردی چند حسی را مطرح می کند که هنگام یادگیری ، هم زمان چهار حس دیداری ،شنیداری، حرکتی و بساوایی را تحریک می کند .
دانش آموز کل کلمه را ردگیری می کند و بدین ترتیب قدرت حافظه و تجسم کل کلمه تقویت می شود.
روش فرنالد شامل چهار مرحله است:
1)دانش آموز کلمه ای را که می خواهد یاد بگیرد انتخاب می کند و معلم آن کلمه را با مداد شمعی یا ماژیک روی کاغذ می نویسد سپس دانش آموز با کشیدن انگشتش روی کاغذ کلمه را ردگیری می کند (بنابراین حواس بساوایی و حرکتی هر دو به کار می افتد).همانطور که دانش اموز کلمه را ردگیری می کند معلم کلمه را به گونه ای تلفظ می کند که دانش آموز آن را بشنود( بنابراین حس شنوایی دانش آموز تحریک می شود).این فرایند ادامه پیدا می کند تا زمانی که دانش آموز بتواند کلمه مورد نظر را بدون نگاه کردن به نمونه درست بنویسد . وقتی این تکلیف با موفقیت به انجام رسید ، آن کلمه در جعبه ای قرار داده می شود. بدین ترتیب آن قدر واژه ها در جعبه جمع می شوند تا دانش آموز با استفاده از آن بتواند یک داستان بنویسد.سپس داستان به گونه ای تایپ می شود که دانش آموز بتواند داستانش را بخواند.
2)دانش آموز از این پس دیگر کلمه ها را ردگیری نمی کند ، اما یاد می گیرد با نگاه کردن به نوشته ی معلم واژه های جدید را پیش خودش تلفظ کند و بنویسد .
3) دانش آموز قادر است کلمات جدید را از شباهتشان به واژه های چاپی یا اجزای واژه هایی که قبلا یاد گرفته است ،تشخیص دهد.بنابراین ، دانش اموز می تواند دانشی را که از طریق مهارت های خواندن کسب کرده است تعمیم دهد.منحصر به فرد بودن روش فرنالد در مرحله ی یک مشهودتر است ، افزون بر این ، روش فرنالد برای تدریس املا نیز موثر است .
با سلام و عرض ادب .مشتاقم خوتون را معرفی فرمایید . این روش را سرکار خانم پرتوی در شورای آموزگاران مشترک مدارس به صورت کنفراسی ارائه داده بود که بیشتر به درد دانش آموزان استثنایی می خورد.
• سخن بزرگان
کسی که اندرز را به ارزانی رد کند، پشیمانی را به قیمت گرانی خواهد خرید.
• امام علی (ع): دوستان همرنگ، یک جان هستند در بدن های پراکنده.
• عظمت آبشار به ریزش آن است، ببخش و افتادگی کن تا بزرگ بمانی.
• صداقت یگانه سکه ایست که همه جا قیمت دارد.
• اگر نمی توانی به قله برسی در دامنه هم نمان.
• امام علی (ع): هر که درونش را اصلاح کند، خداوند بیرونش را اصلاح می کند.
• باید عادت کنیم که عادت نکنیم!
• اگر چنان پنداری که سخن تو نقره است، بدان سکوت طلاست.
• ما نمی توانیم بادها را هدایت کُنیم، اما می توانیم بادبان های خود را تنظیم کُنیم.
• امام هادی (ع): از خدا بِتَرس، تا از دیگران دراَمان باشی.
• خوشبختی توپی است که وقتی می غلتد به دنبالش می رویم، وقتی توقف می کُند به آن لگد می زنیم.
• فرق طوفان و نسیم فقط در نوع برخورد آن هااَست.ِامام محمد باقر (ع): حسد ایمان را می خورد و نابود می کُند، همان گونه که آتش هیزم را...موفقیت به پیش رفتن اَست نه به نقطه پایان رسیدن باد می وزد... می توانی در مقابلش دیوار بسازی یا آسیاب بادی؛ تصمیم با توست.هر کاری که انجام می دهید، در واقع دارید وقتتان را می فروشید، پس اَرزان نفروشید..امام محمد باقر (ع): در هر قضای الهی برای مومن خیری نهفته اَست.هر موفقیت بزرگ مجموعه ای اَست از تلاش های کوچک روزانه.وقتی تقدیر به دستتان یک لیمو ترش می دهد از آن شربت درست کُنید...!!!
• حقیقت داروی تلخی است که ثمرات شیرینی دارد.
• یک درخت هر چقدر هم که بزرگ باشد، با یک دانه آغاز می شود.
با سلام و احترام مطالبت عالی بود دستتون درد نکند خداوند عوض تان بدهد
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
با سلام وخسته نباشید : از مطالب بسیار جالب شما که در مورد خرد جمعی نوشته شده بود وقبلا نیز از شما شنید ه بودم با اجازه شما برداشته شد . دست شما درد نکند . ممنون وسپاسگزارم .تریوه
استاد عزیز شما نمی خواهید همگام با تغییر جدید در ارزشیابی توصیفی تغییری در مطالب خود بدهید بخصوص در مورد ایین نامه و ....جسارت منو ببخشید . جهت اگاهی خودم استاد عزیز
با سلام و عرض ادب . از نقد بسیار خوبت تشکر و قدردانی می کنم راست می گویید مدتی است به طور دقیق نمی توانم به وبلاگ بپردازم.دوباره از حسن نیت و توجه حضرتعالی تشکر می کنم.
سلام استاد عزیز در صورت صلاحدید در سایت خودتون قرار بدید .
روش چند حسی فرنالد
فرنالد رویکردی چند حسی را مطرح می کند که هنگام یادگیری ، هم زمان چهار حس دیداری ،شنیداری، حرکتی و بساوایی را تحریک می کند .
دانش آموز کل کلمه را ردگیری می کند و بدین ترتیب قدرت حافظه و تجسم کل کلمه تقویت می شود.
روش فرنالد شامل چهار مرحله است:
1)دانش آموز کلمه ای را که می خواهد یاد بگیرد انتخاب می کند و معلم آن کلمه را با مداد شمعی یا ماژیک روی کاغذ می نویسد سپس دانش آموز با کشیدن انگشتش روی کاغذ کلمه را ردگیری می کند (بنابراین حواس بساوایی و حرکتی هر دو به کار می افتد).همانطور که دانش اموز کلمه را ردگیری می کند معلم کلمه را به گونه ای تلفظ می کند که دانش آموز آن را بشنود( بنابراین حس شنوایی دانش آموز تحریک می شود).این فرایند ادامه پیدا می کند تا زمانی که دانش آموز بتواند کلمه مورد نظر را بدون نگاه کردن به نمونه درست بنویسد . وقتی این تکلیف با موفقیت به انجام رسید ، آن کلمه در جعبه ای قرار داده می شود. بدین ترتیب آن قدر واژه ها در جعبه جمع می شوند تا دانش آموز با استفاده از آن بتواند یک داستان بنویسد.سپس داستان به گونه ای تایپ می شود که دانش آموز بتواند داستانش را بخواند.
2)دانش آموز از این پس دیگر کلمه ها را ردگیری نمی کند ، اما یاد می گیرد با نگاه کردن به نوشته ی معلم واژه های جدید را پیش خودش تلفظ کند و بنویسد .
3) دانش آموز قادر است کلمات جدید را از شباهتشان به واژه های چاپی یا اجزای واژه هایی که قبلا یاد گرفته است ،تشخیص دهد.بنابراین ، دانش اموز می تواند دانشی را که از طریق مهارت های خواندن کسب کرده است تعمیم دهد.منحصر به فرد بودن روش فرنالد در مرحله ی یک مشهودتر است ، افزون بر این ، روش فرنالد برای تدریس املا نیز موثر است .
با سلام و عرض ادب .مشتاقم خوتون را معرفی فرمایید . این روش را سرکار خانم پرتوی در شورای آموزگاران مشترک مدارس به صورت کنفراسی ارائه داده بود که بیشتر به درد دانش آموزان استثنایی می خورد.
• سخن بزرگان
کسی که اندرز را به ارزانی رد کند، پشیمانی را به قیمت گرانی خواهد خرید.
• امام علی (ع): دوستان همرنگ، یک جان هستند در بدن های پراکنده.
• عظمت آبشار به ریزش آن است، ببخش و افتادگی کن تا بزرگ بمانی.
• صداقت یگانه سکه ایست که همه جا قیمت دارد.
• اگر نمی توانی به قله برسی در دامنه هم نمان.
• امام علی (ع): هر که درونش را اصلاح کند، خداوند بیرونش را اصلاح می کند.
• باید عادت کنیم که عادت نکنیم!
• اگر چنان پنداری که سخن تو نقره است، بدان سکوت طلاست.
• ما نمی توانیم بادها را هدایت کُنیم، اما می توانیم بادبان های خود را تنظیم کُنیم.
• امام هادی (ع): از خدا بِتَرس، تا از دیگران دراَمان باشی.
• خوشبختی توپی است که وقتی می غلتد به دنبالش می رویم، وقتی توقف می کُند به آن لگد می زنیم.
• فرق طوفان و نسیم فقط در نوع برخورد آن هااَست.ِامام محمد باقر (ع): حسد ایمان را می خورد و نابود می کُند، همان گونه که آتش هیزم را...موفقیت به پیش رفتن اَست نه به نقطه پایان رسیدن باد می وزد... می توانی در مقابلش دیوار بسازی یا آسیاب بادی؛ تصمیم با توست.هر کاری که انجام می دهید، در واقع دارید وقتتان را می فروشید، پس اَرزان نفروشید..امام محمد باقر (ع): در هر قضای الهی برای مومن خیری نهفته اَست.هر موفقیت بزرگ مجموعه ای اَست از تلاش های کوچک روزانه.وقتی تقدیر به دستتان یک لیمو ترش می دهد از آن شربت درست کُنید...!!!
• حقیقت داروی تلخی است که ثمرات شیرینی دارد.
• یک درخت هر چقدر هم که بزرگ باشد، با یک دانه آغاز می شود.
با سلام و احترام
مطالبت عالی بود دستتون درد نکند خداوند عوض تان بدهد