امروزه ، در دنیای علم و پژوهش ، هر روز شاهد پیشرفت هایی در رویکردهای آموزشی هستیم.اغلب این رویکردها از منظر رفتارگرایان ، شناخت گرایان و روان شناسان تحول گرا و انسان گرا قابل بررسی و مطالعه است. حاصل تفکرات دانشمندانی چون ، اسکینر، پیاژه ، برونر، ماریا مونته سوری ، پستالوژی و دیگران تا دکتر ویکارت از دانشگاه میشیگان در سال 1960 این پرسش را مطرح کرد که اگر بخواهیم الگویی برای رشد کودک در نظر بگیریم ، آن الگو کدام است . سرانجام ، الگوی نظریه تحولی پیاژه مورد توجه او قرار گرفت که مقدمه ای بود برای اجرای الگوی کودک محورهای اسکوپ در مراکز پیش دبستانی .
ادامه مطلب ...