از تثبيت وتشديد  عواطف دختران پيشگيري كنيم

  تثبيت وماندگاري نوجوانان  و به خصوص دختران در بعد عاطفي صرف زمينه ساز بروز بسياري از بيماريهاي رواني وپيدايي خصوصيات و رفتارهاي غير اخلاقي و ضد اجتماعي است . انحرافات اخلاقي ، گرايش هاي عاطفي به جنس مقابل ، گاه از چنين تثبيت و تمركزي بر عواطف سرچشمه مي گيرد. بنا براين توصيه مي شود كه فضاي رواني خانواده و ارزشهاي حاكم بر آن به گونه اي باشد . كه زمينه ساز توامان عقلاني - عاطفي نوجوانان  باشد . هر اندازه كه ميزان استفاده نوجوانان از ابزارهاي شناختي وعقلاني بيشتر باشد به همان اندازه نيز شخصيت متعادلي در مراحل بعدي زندگي خواهد داشت. برخي از اقداماتي كه مي توانند در رشد متعادل عقلاني - عاطفي دختران موثر باشند بطور خلاصه عبارتند از :
1-     تشويق دختران به عضويت در گروههاي موجه  و رسمي علمي ، مذهبي ، سياسي و  ورزشي و تحصيلي
2-     ترغيب دختران به پذيرش مسئوليت در خانواده و پيروي از اصول و روشهاي عقلاني در جريان زندگي وانجام اين مسئوليت ها
3-     شركت دادن آنها در تصميم گيري هاي خانوادگي ومشورت با آنها
 4-     ارائه استقلال و آزادي هاي مشروع در تصميم گيري هاي مربوط به خود
5-     پرهيز از تحقير وسرزنش وانتقادهاي غير سازنده

چه نظری می توان در مورد مهدكودك ارائه داد ؟

زمانی كه بالبی ۱۹۶۹John Barlby یكسری تحقیقات را در زمینه «دلبستگی» انجام داد و نتایج آن را منتشر كرد، به شدت باعث وحشت مادران شاغل شد. به این ترتیب، این موضوع مطرح شد كه اصلا نباید در ۴-۲ سال اول و به ویژه پس از شش ماهگی از بچه دور شد و همواره باید مادر در كنار كودك باشد و در غیر این صورت، امكان صدمه روانی به كودك بالا است. ولی در ارزیابی مجدد موضوع در ۱۹۷۲ مایكل راتر توضیح داد كه بچه می تواند همزمان به چند منبع تكیه داشته باشد و مهم این است كه تمام این منابع رسیدگی خوبی داشته باشند. بنابراین گذاشتن بچه در مهدكودك كه در آنجا به او رسیدگی مناسب شده آنها رابطه خوبی با كودك ایجاد كرده و كودك هم به آن محیط خو گرفته و راحت است، صدمه ای به او نمی زند و مشكلی هم برای بچه به وجود نمی آورد. اما اگر قرار باشد بچه را زمانی كه » اضطراب غریبه» و «اضطراب جدایی» كاملا شكل گرفته از مادر جدا كنیم، این جدایی مشكل زا است. در این شرایط، باید به او زمان بدهیم تا با چهره های جدید خو بگیرد و احساس امنیت پیدا كند. معمولا توصیه می كنیم مادر دو تا سه هفته در مهدكودك حضور داشته باشد تا بچه كاملا به آن محیط و با افرادی كه در آنجا قرار است به او سرویس بدهند خو بگیرد. به این ترتیب، كودك آن اضطراب روزهای اول را تجربه نمی كند. فكر می كنم صحبت های شما را می توان اینگونه جمع بندی كرد كه بچه نیاز به مهر و محبت، حمایت و مراقبت دارد. طبیعی است این نیاز توسط مادر بهتر تامین می شود. اما در صورت ضرورت جدایی مادر از كودك، باید مادر یا جانشین او، حالا مادربزرگ، پدربزرگ یا فرد دیگری كه به هر دلیل جانشین مادر بیولوژیك او می شود برای جلوگیری از جدایی ناگهانی، یك دوره مناسبی را كه شما شرح دادید برای جایگزینی طی كنند. بله، برای این جدایی باید به شرایط روانی كودك به ویژه در سنین شش ماه تا دو سال توجه شود. چون این احتمال وجود دارد كه بچه دیگر جرات نكند روی كسی سرمایه گذاری كند زیرا درواقع وقتی رابطه عاطفی شكل می گیرد، معنایش سرمایه گذاری بخشی از انرژی روانی كودك بر مادر است و اگر این سرمایه بسوزد یا بر اثر جدایی به هدر برود، در آن صورت، ممكن است كودك در سرمایه گذاری های بعدی دچار مشكل جدی شود. در حالتی كه مادر افسرده و صدمه زننده یا تنبیه كننده هم باشد، این مسئله بر الگوی روابط بعدی او اثر می گذارد چون كودك احساس می كند روی کسی سرمایه گذاری کرده که صدمه زننده بود.

8 راه برای مدیریت موفق در زندگی

 1 -  مدیریت صحیح : یادداشت برداری،استفاده عاقلانه از منابع،سازماندهی، هدف گذاری

2 - تفکر مناسب :تفکر انتقادی،حل مسئله،تصمیم گیری،یادگیری چگونه یادگرفتن

3 - ابراز وجود :اعتماد به نفس،احساس مسولیت،شخصیت،مدیریت عواطف،خود نظم دهی

4 - زندگی موفق:انتخاب سبک زنگی سالم،مدیریت استرس،پیشگیری از بیماری،امنیت شخصی

5 - مراقبت از خود:توسعه روابط ، سهیم شدن ،همدردی و همدلی، مردم داری

6 - دست گیری:رهبری ، شهروند مسئول بودن، کمک به تلاشهای گروهی

7 - برقراری ارتباطات سالم:پذیرش تفاوتها، مهارتهای اجتماعی ، همکاری،  ارتباط

8 - کار کردن:کسب مهارت، کار تیمی ، خود انگیزشی       

خلیج فارس

امشب که برنامه مشاعره از شبکه آموزش پخش میشد یک کودک زیر ۱۰ سال، شعر بسیار زیبایی در مورد خلیج فارس خوند و همه حضار و بخصوص دکتر آذر رو به وجد آورد ...

عنوان شعر:  "خلیج فارس را باید غزل کرد"

شاعر: ناصر ندیمی

 

سلام ای روشنای باور من

چه قابل دارد ای ایران، سر من؟!

خزر را دوست دارم مثل بابا

خلیج فارس اما، مادر من!

...

...

...

غزل می گویم و می جوشم از نو

خدا می آورم، می نوشم از نو!

چروک و کهنه  ای، اما، خلیجم

اتویت می کشم، می پوشم از نو!!!

 

متن کامل این شعر زیبا رو در لینک زیر می تونین بخونین:

http://www.shereno.com/11225/10782/224939.html

 

جشنواره تولید کتابهای صوتی

 کتاب کودک، علاوه بر متن از تصاویر و نقاشی هایی نیز برخوردار است. اما کودکانی هستند که از دیدن این تصاویر محرومند.شما می توانید با صدای خود، جهان را برای این کودکان نقاشی کنید... .

 از اهداف اصلی "جشنواره تولید کتابهای صوتی" ایجاد کتابخانه صوتی برای کودکان و نوجوانان ، بویژه کودکان نابینا و امکان دسترسی به فایل های صوتی این کتابها از هر نقطه ی جهان و در هر ساعت از شبانه روز-به شرط کسب مجوز از ناشر که اغلب این اجازه صادر می گردد- و همچنین ایجاد مرکزی مرجع جهت جمع آوری و نشر افسانه ها، متل ها و قصه های ایرانی با گویش ها و زبانهای محلی می باشد. کافی است به جای نگرانی و شکایت بابت از بین رفتن و کمرنگ تر شدن زبان و گویش محلی خویش، افرادی که گنجینه این آثار هستند را شناسایی کرده و آنها را دعوت به ضبط صدایشان نمائیم. این افراد از ما دور نیستند. پدران و مادران، پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها ونیز اقوام و خویشاوندان نمونه هایی از این گنجینه ها هستند.

نکات زیر را هنگام ضبط کتابهای صوتی لطفاً رعایت کنید:

  • حتما در آغاز کتاب صوتی، نام نویسنده، نام مترجم، نام انتشارات، نوبت چاپ، سال چاپ و درصورت تمایل نام یا تخلص خودتان به عنوان راوی یا اجراکننده را ذکر کنید.
  • کتاب را خیلی سریع نخوانید، خیلی هم کند نخوانید، سعی کنید سرعت اجرای کتاب متوسط باشد.
  • کتاب را در بخش های 10 دقیقه ای یا فصل به فصل و بخش به بخش اجرا کنید. (بخش های 10 دقیقه ای بهتر است).
  • به جهت اهمیت موضوع این مطلب را دوباره یادآور میشویم: در صورتی که در هنگام ضبط صدا لغتی را اشتباه تلفظ کرید یا تپق زدید یا هر صدای اضافی دیگری به وجود آمد اصلا لازم نیست ضبط صدا را قطع کنید، کافی است حدود 5 ثانیه سکوت کنید و قسمتی که اشتباه خوانده شد را مجددا بخوانید. در مرحله ی ویرایش صدا به راحتی با توجه به این سکوت های 5 ثانیه ای می توان قسمتی که در آن اشتباه رخ داده بود را پیدا و آن بخش را حذف کرد.

ضمناً مهلت ارسال فایل های صوتی تولید شده، ۲۲ اسفند ۹۱ می باشد. بر اساس قواعد کتابداری، برای گوینده کتاب صوتی، برگه ی شناسه ایجاد می شود. یعنی شما می توانید با صرف هزینه ای بسیار ناچیز و تنها با خرید یک میکروفون ضبط صدا،پدید آورنده کتاب صوتی شده، نامتان را در میان پدید اورندگان کتابهای صوتی قرار داده و صدایتان را جاودانه نمائید.

برای کسب اطلاعات دقیقتر در مورد این حرکت فرهنگی عظیم و تاثیرگذار، لطفاً به آدرس زیر که مربوط به كتابخانه عطار نيشابوري است مراجعه نمایید:

http://attarlibrary.farhangsara.ir/tabid/3999/ArticleId/16640/language/fa-IR/.aspx

به دلیل اهمیت تولید کتب صوتی به ویژه در مورد دانش آموزان نابینا، بنر این جشنواره با افتخار در قسمت فوقانی وبلاگ تدریس اثربخش قرار گرفت.

مسابقه بزرگ رشد آموزش ابتدایی

مسابقه بزرگ رشد آموزش ابتدایی

برای شناسایی وبلاگهای فعال آموزشی آموزگاران

ادامه نوشته

بینش ما

آجر‏هاي بناي هستي‌مان را، طرز تفكرمان مي‏سازد و اگر بخواهيم در دنياي ‌مان اتفاق زيبايي بيفتد، گام اول، تغيير در نگاه و بينش ماست.

حسن امیدزاده (برای جناب مجدفر)

 

حسن امیدزاده (برای جناب مجدفر)

سلام لطفا به ادامه مطلب بروید.

ادامه نوشته

حضور در تمرینات تیم تکواندوی ناشنوایان در باشگاه نگین

جمعی از همکاران آموزشگاه استثنایی امید اردبیل (خانمها داستان، تمجید، سیدبرزگر، حسینی و پسندیده) ساعت ۴:۳۰ عصر روز پنج شنبه ۱۲ بهمن در باشگاه نگین (طبقه فوقانی پاساژ نگین در میدان ورزش اردبیل) حاضر شدند و ضمن تبریک انتخاب شدن سه نفر از دانش آموزان ناشنوا به عنوان اعضای تیم ملی تکواندو، تا ساعت ۵:۳۰ دقیقه روند تمرینات و آموزشهای آنان را مشتاقانه مشاهده نمودند.

دانش آموزان ناشنوا از دیدن معلمان فعلی و سابق خود به وجد آمدند و مادرانی که سر تمرین فرزند خود حاضر بودند از این اقدام همکاران آموزشگاه خوشحال شدند. لازم به ذکر است که خانم مدیر از بانیان این بازدیدِ سرزده بود که متاسفانه به دلیل بیماری مادرشان ، موفق به حضور در باشگاه نشدند.

عکس های این بازدید بعد از کسب رضایت تمامی اولیا (در مورد گذاشتن عکس فرزندشان در وبلاگ )در وبلاگ قرار داده خواهد شد.

نکته جالب توجه در این بازدید این بود که در باشگاه نگین، افراد شنوا و ناشنوا در کنار هم و به شیوه ای منسجم و نظام مند مشغول آموزش و تمرین بودند. نکته جالب دیگر تلاش افراد شنوا برای تعامل با افراد ناشنوا در حین تمرینات و ... بود. به خانم مربی این باشگاه به خاطر حسن مدیریتشان در برقراری چنین جو فوق العاده انسانی تبریک می گوییم. امیدواریم در همه محیط ها و مکان ها شاهد حضور معلولان در کنار افراد سالم باشیم.

درگذشت حسن امیدزاده (معلم فداکار گیلانی)

حسن امیدزاده در سال ۱۳۷۶ زمانی که بخاری کلاس آتش گرفت و دانش آموزان در شعله های آتش گرفتار شده بودند، جان خود را به خطر انداخت و همه‌ دانش آموزان را نجات داد و خودش از ناحیه سر، صورت و گردن دچار سوختگی شدید شد.

به ترتیب از راست به چپ:
ریزعلی خواجوی (دهقان فداکار) - حسن امیدزاده (معلم فداکار)- پدر شهید حسین فهمیده


این معلم فداکار پس از سال ها تحمل رنج ناشی از سوختگی، شامگاه چهارشنبه 28 تیرماه ۱۳۹۱ در بیمارستان شهرستان فومن جان خود را از دست داد.

پیکر این معلم فداکار در زادگاهش روستای بیجارسر شهرستان شفت در غرب مرکز استان گیلان آرام گرفت.


حسن امیدزاده

گوشه ای از فداکاری های این معلم ایثارگر گیلانی که مدال ایثار را نیز دریافت کرده بود، یادگاری است که در کتاب بخوانیم سوم ابتدایی درج شده است:

 

منبع خبر:   http://www.irna.ir/fa/News/293057

 منبع تصاویر کتاب درسی: http://www.farsnews.com

و اما شرح فداکاری همسر حسن امیدزاده را در ادامه مطلب مطالعه فرمایید.

ادامه نوشته

شغل پدرها

کاش

کسی یاد معلم‌هایمان می‌داد ...

اول مهری

شغل پدر‌ها را نپرسند؛

وقتی هنوز احترام به همه‌ی شغل‌ها را؛

و افتخار به همه‌ی پدر‌ها را، یاد دانش آموزانشان نداده‌اند!

حالا قصه‌ی چشمان یتیمی که نم می‌خورد، بماند... .

ناديده گرفتن معلولان در كتابخانه هاي عمومي مشهد

معلوليت پديده است كه همواره در بين مردمان كشورهاي مختلف حضور داشته است و در هر زمان متناسب با برداشتهاي خاص اجتماعي با افراد معلول رفتار مي شده است. سه دوره تاريخي از رفتارهاي متفاوت با معلولان شناسايي شده است . (الف). دوره اول كه افكار داروينيسم و فاشيسم رايج بود و مدعي بودند كه معلول فاقد هرگونه قدرت و توانايي براي اداره امور است، لذا بايد آنها را از صحنه اجتماعي دور نگهداشت.در اين دوره معلولان از جامعه طرد مي شدند، برخورد با آنها نامناسب بود و گاه آنها رااز بين مي‌بردند. (ب) دوره دوم كه دوران پس از جنگ جهاني اول و دوم بود، معلولان جنگي بسيار زيادي كه همگي به نحوي داري نقص عضو بودند به انواع ديگر معلولان افزوده شدند.در اين دوران انديشه قدرداني و حمايت از كساني كه براي وطنشان معلول شده اند رواج يافت و حمايتهاي درماني يا مالي از معلولان در برنامه هاي دولتها گنجانيده شد. (ج) دوره سوم دوراني است كه انديشه سرمايه انساني فراتر از سرمايه هاي مادي رواج يافت. تحت اين نوع ديدگاه، معلولان بخشي انكارناپذير از جامعه تلقي مي شوند و بايد براي سلامت بيشتر جامعه به آن ها نيز فرصت‌هاي برابر با افراد سالم داده شود تا آنها نيز به عنوان افرادي تاثيرگذار در تحولات جامعه مشاركت داشته، به جامعه بهره دهند و از جامعه بهره گيرند. با رواج اين ديدگاه، نگرش سنّتي جامعه، كه توجه به معلولين ناشي از ترحم و دلسوزي بود، به كنار گذارده شد و رسيدگي به معلولان در برنامه هاي دولتها جاي گرفت.
با اعلام سالهاي 1982 تا 1993 به عنوان دهه مشاركت معلولان در زندگي اجتماعي توسط سازمان ملل متحد و با اعلام روز سوم دسامبر هر سال به عنوان روز جهاني معلولان، توجه به پيشگيري از معلوليت و تلاش براي افزايش توانبخشي افراد معلول در قالب مناسب سازي شرايط اجتماعي و شرايط فيزيكي براي معلولان در همه كشورها شدت يافت. د اين راستا، امضاي كنوانسيون حقوق معلولان از‌سوي جمهوري اسلامي ايران زمينه هاي مناسب را براي ارائه شرايط اجتماعي و فيزيكي مناسب معلولان فراهم آورده است. و آثار اين موارد در معابر و مكانهاي عمومي ايران از جمله برخي كتابخانه هاي عمومي قابل رويت است.
يادآور مي شود كه بين 12 تا 13 ميليون ايراني به علت صدمات ناشي از جنگ، نارسايي هاي ذهني، جسمي و حسي معلول به شمار مي روند. اين نارسايي ها و برخي موانع فيزيكي و اجتماعي، آنان را همواره از اجتماعاتي مانند كتابخانه ها دور نگه داشته است، حال آنكه اين قشر از جامعه براي همخوان شدن با تحولات جامعه از طريق دسترسي به اطلاعات، گذراندن اوقات فراغت خود و تعامل با ساير شهروندان در جامعه نيازمند امكانات كتابخانه اي در سطح استاندارد مي باشند. اين موردي است كه بطور رسمي و بر روي كاغذ توسط هدف گذاران و برنامه ريزان كتابخانه هاي عمومي درج شده است.
در تحقيقي كه براي كم و كيف برنامه هاي كتابخانه هاي عمومي براي معلولان در مشهد انجام شد، پرسشنامه اي با تعداد قابل توجهي پرسش كه همگي جزيي از خدمات كتابخانه براي معلولان بودند تهيه شد و در اختيار مسئولان 21 كتابخانه عمومي مشهد قرار داه شده بود. اولين پرسش در اين پرسشنامه اين بود كه كتابخانه براي معولان برنامه اي مشخصي را دنبال مي كند؟ هر 21 كتابخانه به اين پرسش پاسخ منفي دادند و براين اساس، ضرورتي نداشت كه به ديگر پرسشهاي آمده در پرسشنامه پاسخ داده شود ( نصيري مقدم، محمد. ارزيابي توان كتابخانه هاي عمومي شهر مشهد در پاسخگويي به نيازهاي فيزيكي و اطلاعاتي معلولان بر اساس استانداردهاي جهاني و كشوري. پايان نامه كارشناسي ارشد كتابداري. دانشكده علوم تربيتي و روانشناسي دانشگاه فردوسي، زمستان1390).
آشكار نيست كه اين نوع پاسخ، نشان دهنده بي اطلاعي مسئولان از اهداف و برنامه ها و اقدامات انجام شده براي معلولان در كتابخانه هاي عمومي است يا نشان از واقعيتي است كه فاصله بين اهداف آمده در اسناد رسمي و انچه در عمل انجام مي گيرد را مي نمايد. اميد است كه كتابداران تحصيل كرده كه در يكي دو سال گدشته در كتابخانه هاي عمومي كار حرفه اي خود را شروع كرده اند حركت عملي در راستاي اهداف كتابخانه هاي عمومي را سرلوحه كار خود قرار دهد.

مطلبی که مطالعه نمودید سرسخن دكتر محمد حسين دياني از اساتید بنام حوزه کتابداری و اطلاع رسانی در فصلنامه كتابداري و اطلاع رساني 58 _ شماره دوم,جلد 15، تابستان ۱۳۹۱ می باشد. ضمن تشکر ویژه از این استاد فرهیخته به دلیل توجه به نیازهای معلولان، باید اشاره کنیم که اين نشريه در www.isc.gov.ir نمايه مي شود.

منبع:

http://www.aqlibrary.org/index.php?module=TWArticles&file=index&func=view_pubarticles&did=1699&pid=10

در همین زمینه مطالعه این مقاله کامل نیز خالی از لطف نخواهد بود:

بررسي ساختمان و تجهيزات كتابخانه ها و مراكز اطلاع رساني عمومي و دانشگاهي شهر زنجان از نظر ميزان انطباق با استانداردهاي بين المللي براي معلولان جسمي-حركتي از ديدگاه مسئولان كتابخانه ها

به آدرس:

http://www.aqlibrary.org/index.php?module=TWArticles&file=index&func=view_pubarticles&did=744&pid=10

راستی چه خبر از توجه به نیازهای معلولان در کتابخانه های عمومی اردبیل و یا کتابخانه مرکزی (تازه تأسیس) اردبیل؟ اگر کسی اطلاع دارد لطفاً در قسمت نظرات بنویسد تا برای معلولان عزیز اطلاع رسانی نماییم:

۱- وجود کتابهای بریل برای نابینایان در کتابخانه مرکزی اردبیل (که البته مطمئن نیستیم بالاخره مسئول آن استخدام شد یا نه و آیا این بخش فعال شد یا نه).

۲- ...؟

۳- ...؟

...

 

کمال در بچه من "شایا" کجاست؟

 

در نیویورک، در ضیافت شامی که مربوط به جمع آوری کمک مالی برای مدرسه مربوط به بچه های دارای ناتوانی ذهنی بود، پدر یکی از این بچه ها نطقی کرد که هرگز برای شنوندگان آن فراموش نمیشود...

او با گریه گفت: کمال در بچه من "شایا" کجاست؟ هر چیزی که خدا می آفریند کامل است. اما بچه من نمی تونه چیزهایی رو بفهمه که بقیه بچه ها می تونند. بچه من نمی تونه چهره ها و چیزهایی رو که دیده مثل بقیه بچه ها بیاد بیاره. کمال خدا در مورد شایا کجاست ؟! افرادی که در جمع بودند شوکه و اندوهگین شدند...

ادامه نوشته

اهمیت جلو نشستن


همیشه به خاطر داشته باشید که واقعاً رابطه ای بین کسانی که جلو می نشینید و کسانی که درسشان خوب است وجود دارد. توجه کنید، کسانی که صندلیها و نیمکتهای جلویی را اشغال می کنند، در میدان دید خود، فقط معلم و تخته را خواهند داشت. اما کسانی که در ردیف دوم می نشینند، علاوه بر معلم و تخته، افراد ردیف اول را هم می بینند و همین طور تا ردیف آخر که دیگر همه ردیفهای جلویی در میدان دید قرار می گیرند. به عبارت دیگر، عوامل حواس پرتی در جلوی کلاس حداقل و در انتهای کلاس حداکثر است. از آن انتها، همه چیز مشخص است. چشم افرادی که در این انتها می نشینید، کوچکترین حرکات افراد جلویی را می بیند و این دیدن یعنی حواس پرتی. ما می گوییم: حتی الامکان در ردیفهای جلویی بنشینید. ممکن است بگویید این طور هم نمی شود که همه در ردیف اول بنشینند. ما هم حرف شما را قبول داریم اما مخاطبان ما آن کسانی هستند که همیشه تا وارد کلاس یا جلسات سخنرانی می شوند، با وجود آن که ردیفهای جلویی خالی است، خودشان می روند و در ردیفهای آخر می نشینند. می خواهیم به این افراد بگوییم که با این عمل خود پیشاپیش زمینه بسیار مساعد حواس پرتی را برای خود به وجود آورده اند. اگر بخواهید در آن آخر بنشینید که هیچ چیز از دید شما مخفی نماند، در واقع حواس پرتی را به تمرکز حواس ترجیح داده اید و خود را برای آن آماده کرده اید.

توصیه می کنیم که حتی الامکان، ردیفهای جلو را برای نشستن انتخاب کنید. باز هم تأکید می کنیم که واقعاً رابطه ای بین کسانی که جلو می نشینید و پیشرفت تحصیلی، وجود دارد. این ارتباط، کاملاً منطقی است و این طور نیست که عوامل حواس پرتی خود را کمتر سازید. دقت و تمرکز حواس خود را افزایش دهید و به پیشرفت تحصیلی خود کمک مؤثر کنید.

خداحافظ

 

 

ادامه نوشته

اندر خم یک کوچه ایم!!!

 

چرخ جدیدا اختراع شده و داریم مراحل تمدن بشر رو از صفر شروع می کنیم: میخواهیم ببینیم اصلا این اوتیسم چی هست؟ و کاری نداریم که کل دنیا در مورد اوتیسم چه کار کرده و یا حتی همین تهران  و اصفهان و تبریز در این مورد چه موفقیت هایی کسب کردن!!! در حالی که ما متاسفانه هنوز در این بحثیم که اصلا بچه مبتلا به اوتیسم آموزش پذیر هست یا نه!! جالبه، نه؟؟!!! واقعا که اندر خم یک کوچه ایم!!!

ما ادعا نمی کنیم با آموزش این کودکان میشه معجزه کرد ولی به خدا بی انصافیه که ... ... ... ... ...!!

برای اطلاع همانها که این بحث جالب آموزش پذیر بودن بچه اوتیستیک رو مطرح کردند این پست از وبلاگ رو اختصاص دادیم به معرفی و شناساندن یک سایت بسیار عالی در مورد اوتیسم (مرکز اوتیسم اصفهان):

http://iranautism.ir

"خلاصه نتايج و عملکرد مرکز اوتیسم اصفهان:

در طول 11 سال فعاليت مستمر مرکز، نتايج آن تا پايان سال 1390 به شرح زير است:

733 نفر تاکنون توسط روانپزشک به اين مرکز ارجاع داده شده اند.

57 نفر در حال حاضر در مرکز تحت آموزش هستند.

125 نفر در منزل تحت آموزش هستند.

52 نفر همراه با مربی به مدارس عادی راه پيدا کرده اند.

7 نفر نيز به پيش دبستانی می روند.

33 نفر به مقطع ابتدايی می روند.

7 نفر به مقطع راهنمايی می روند.

5 نفر به مقطع دبيرستان می روند.

یک دانش آموز هم به دانشگاه سراسری راه یافته است!" (نقل از سایت ایران اوتیسم)

 برای اطلاع از اقدامات این مرکز اوتیسم پیشنهاد می کنیم ابتدا بخش درباره ما و گزارش کار مرکز را حتما بخوانید و بعد به سراغ دیگر مطالب سایت بروید.

امیدواریم

عزیزانی که به سایت فوق سر می زنند به نحو مقتضی آنرا به دیگران هم معرفی کنند:

به خدا مسئولیم اگر اطلاع رسانی نکنیم !!

به خدا مسئولیم اگر بیش از این، اولیای کودک اوتیستیک را سر در گم کنیم !!

به خدا مسئولیم اگر ...!!!

 

 

چه ها یاد گرفتم!!!

 

یاد گرفتم که: ……


۱- با احمق بحث نکنم و بگذارم در دنیای احمقانه خویش خوشبخت زندگی کند.


۲- با وقیح جدل نکنم چون چیزی برای از دست دادن ندارد و روحم را تباه می‌کند.


۳- از حسود دوری کنم چون:

حتی اگر دنیا را هم به او تقدیم کنم باز هم از من بیزار خواهد بود.


۴- تنهایی را به بودن در جمعی که به آن تعلق ندارم ترجیح دهم … !!!

 

تبریک و شادباش

 

دوست و همکار ارجمندم: سیدبرزگر عزیز

اینکه بالاخره بعد از ۱۰ سال تلاش، توانستی به دلخواسته ات برسی و مشاور مدرسه امید بشی هزاران تبریک و شادباش دارد: خوش به حال بچه های مدرسه امید و خوش به حال والدینشان.


تبریک مرا با یک دسته گل زیبا پذیرا باش:

 

ضمنا  این دشت گلهای لاله رو هم تقدیم می کنم به چهار شهید گرانقدری که تو و خانواده ات تقدیم ایران و انقلاب کردین (پدرت، شوهر خواهرت، پدر همسرت، و عموی همسرت):

 دشت لاله

سیدبرزگر عزیزم: بهشت جاودان گوارای شهدای عزیزت باد.

 با احترام-حسینی

 

دیکشنری آنلاین برای ترجمه متون از فارسی به انگلیسی و بالعکس

 

 عزیزانی که به دنبال یک دیکشنری آنلاین عالی برای ترجمه متون خود از فارسی به انگلیسی و بالعکس می باشند، دیک را حتما امتحان کنند:

http://dik.ir/

البته توجه به دو نکته ضروری است:

در استفاده از هر نوع دیکشنری آنلاین هر چقدر جمله ها و متن را کوتاه تر وارد کنید ترجمه بهتری به دست می آورید.

نکته دوم اینست که اگر نتیجه ترجمه تان چندان رضایت بخش نبود در جمله بندی خود تغییر کوچکی بدهید. مثلا اگر جمله زیر را تایپ کنید

"بازخوردهای دانشجویان حاکی از رضایت آنان از دریافت خودآموزهای سواد اطلاعاتی از طریق پست الکترونیکی است."

این ترجمه را به شما می دهد:


Student feedback indicated their consent to receive e-mail the information literacy tutorials

که ترجمه تک تک کلمات درست است ولی مفهوم و گرامر جمله به دست آمده غلط است.

حال این جمله را امتحان کنید:

"بازخوردهای دانشجویان حاکی از رضایت آنان از دریافت خودآموزهای سواد اطلاعاتی توسط پست الکترونیکی است."

این ترجمه را به شما می دهد:

 Student feedback indicated their consent to receive information literacy tutorials by email

این ترجمه خیلی بهتر شد، فقط کافی است از نظر گرامری و حرف اضافه، به این ترتیب تغییر دهیم:

Students' feedback indicated their consent to receive information literacy tutorials via email

توجه به این نکات در نوشتن چکیده های انگلیسی مقالات و پایان نامه ها، کمک شایان توجهی به داشتن ترجمه های دقیق و ارزشمند خواهد نمود.

 موفق باشید... !

 

من رو ببخش دخترم...

من رو ببخش دخترم...:

برای تموم وقت هایی که میدونم نباید از کوره در برم و میرم....

برای تموم وقت هایی که میدونم باید مادر بهتری باشم و نیستم...

برای تموم وقت هایی که انگشت اشاره ام را به سمتت میگیرم...

برای تموم وقت هایی که نمیدونم توی سر کوچکت چه میگذرد....

برای تموم وقت هایی که یادم میرود دنیارا از دریچه ی نگاه کنجکاو تو ببینم...

برای تموم وقتهایی که انداختن تمام اسباب بازی هات از بالکن به پایین را به جای تجربه ی شیرین سقوط، دهن کجی به تموم حد و مرزها می ببینم...

برای تموم لحظاتی که خودم خودم هایت را نادیده میگیرم برای وقتهایی که وقت کم است یا غذایی که روی گاز است یا تلفنی که زنگ میخورد یا...یا ...یا...

برای تمام وقت هایی که درمانده میشوم در مقابل سرکشی هایت برای موضوعات ساده ای مثل مقدار اب توی لیوان یا پوشیدن کفش و دمپایی اندازه ی پاهات یا برای دست در بشقاب دیگر ی نبردن سر سفره ی غذا...

کاش کمی مادرتر بودم...!!

منبع:

http://minoo-behesht.blogfa.com/

چرا ژاپنی ها پیشرفت می کنند ولی ما ...!

 

مدیر گروه معماری یک دانشگاه در ایران...

 

 

و اما دفتر رئیس دانشگاه توکیو:

لازم نیست در بزنید لطفا وارد شوید:

  

سوال فلسفی بچه شتر!!!

 

http://www.redlink1.com/mydocs/new-group/52/02.JPG
http://www.redlink1.com/mydocs/new-group/52/03.JPG
http://www.redlink1.com/mydocs/new-group/52/04.JPG
http://www.redlink1.com/mydocs/new-group/52/05.JPG
http://www.redlink1.com/mydocs/new-group/52/06.JPG
http://www.redlink1.com/mydocs/new-group/52/07.JPG
http://www.redlink1.com/mydocs/new-group/52/08.JPG
http://www.redlink1.com/mydocs/new-group/52/09.JPG

کاش همه ما در جای واقعی و درست خود قرار داشتیم!!!

 

خدایا آرامتر...!

 

 

خدایا ...


آرامتر ...!


نیازی به زمین لرزه نبود...


کاخِ آرزوهای این مردم به تلنگری هم فرو میریخت ...!!!

 

برای کودکان زلزله زده

 

 

 

 

 

خدایا شکرت اگر بخوای کسی زنده بمونه دیگه هیچ چیزو هیچکس نمیتونه اونو بکشه...

خدایا شکرت که نور امیدت زیر خروارها خاک وجود داره ...

خدایا ازت ممنونم که دل یک پدر را این چنین شاد کردی...

بعضی اوقات

 

بعضی اوقات مادر بودن سخت ترین کار دنیاست:

وقتی که بخوای جسد بی جان کودکت رو در آغوش بگیری...

یعضی اوقات مادر بودن وحشتناک ترین کار دنیاست:

وقتی که قراره درد سینه های پرشیرت رو با ضجه فریاد بزنی...

بعضی اوقات مادر بودن ترحم برانگیزترین حس دنیاست:

وقتی که بخوای تن یخ زده و کبود شده بچه ات رو از زیر

یه عالمه آجر وخاک بیرون بکشی... .